Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

lørdag 14. januar 2017

Svømme måned

Verdens beste julegave, 1 måned svømming med kjæresten.

Å starte i januar, full av for mye mat og kos og kos. Gjorde at denne julegaven er den aller aller beste, først fordi det betyr at kjæresten har hørt etter når vi har snakket, for jeg har nevnt at dette kunne jeg tenke meg at vi hadde som ett fellesprosjekt.
Og at han da drar på Støtvig kjøper månedskort til oss, hujja rett og slett.

Vi startet med friskt mot, tenkte at vi skulle få til i hvert fall 3 ganger i uken.... Vel, det krever en del logistikk.
Det vi har funnet ut er at vi kan ikke være tom i magen når vi drar dit, fordi vi forbrenner en del, og da blir en hel tom på energi.
Så vi lager middag som vi bare kan varme opp de dagene vi svømmer.
Så har vi funnet ut at det er lite folk rundt 17.30, da får vi bassenget for oss selv, unntatt på fredag da er det fullt. Nå må jeg fortelle at bassenget bare er 12 meter, og det blir dermed fort fullt.
De har ett utebasseng, men denne uken har det vært storm, så da er det vel bare Lp som har vært ute og prøvd den.

Men vi er ved godt mot begge to!
Vi har også prøvd ulike alternativer, badstu så svømme og boblebad, men da ble vannet så utrolig kaldt at jeg hadde ikke lyst å bade tilslutt.

Det vi har landet på er - svømme i hvert fall 750 meter gjerne 1000 om vi klarer.
Boblebad hvor vi sitter og skravler også er det badstu.
De har 3 forskjellige steambadstu, eucaluptysbadstu, og veldig varmt badstu.
Vi har landet på eucalyptusbadstuen, der kan vi sitte en god stund, så plutselig begynner vi å svette som bare det, og får nesten ikke puste, da gir vi oss.

Vi har satt av 2 timer pr gang, og det holder, da stresser en ikke.

Målet er å klare 16 turer på en måned, det er snitt 4 ganger pr uke. Og de helgene som Lp har fri da prøver vi både fredag, lørdag og søndag.

Jeg opplever at dette er godt for kroppen, bevegelse før en detter ned i sofaen, utrolig deilig.

Så om du unner noen noe godt, gi de en måned svømming!!!!!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar