Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 4. juni 2017

Søndagsro......

Så deilig, det regner!!!

Da er det bare å hygge seg med det en liker.
Jeg kjenner at det står både skriving, maling og lesing på tapeten!



MEN det jeg må gjøre er å få tekster på sanger til å "sitte som en kule".
Vi skal ha konsert neste søndag. Hele 11 sanger vi skal kunne.
Jeg sliter med tekst på to, ellers er de andre på plass :-)
Det ligger mye jobbing bak og lære seg tekster. Mitt motto er "Janne gjør ting hun ikke kan, og det med å lytte til tekst, og formidle tekst, det er ikke så lett, selv om det kan se slik ut.
Jeg bruker ett par timer i bil hver dag, så jeg får faktisk øvd hver dag i bilen.
Visst ikke tror jeg ikke jeg hadde kommet i havn.
Og min utfordring er jo at jeg tar tekster sent, så jeg spiller sangen om igjen og om igjen tilslutt sitter den, hjernevasker meg selv rett og slett.


Jeg skriver både barnebok og krimbok, og jeg gjør det slik at når jeg stopper opp på den ene boken.
Da går jeg innom diktskriving og skriver ukritiske dikt, så går jeg over til andre bok.
Det går ikke fort. Noen ganger sitter jeg bare å rette og leser og hører på setningene. Smaker på innholdet om det er slik jeg vil ha det. Men det er en fin arbeidsform for meg, og den fungerer.


Bloggskriving er blitt en måte å "varme opp på" . Jeg laster ned bilder, ser hva vil jeg dele, også setter jeg i gang.
Ikke alt er interessant, men det er lov å fortelle hva som opptar en, ikke negativt det.
"Bjuda på" som en glad svenske sa til meg engang.

I går synes jeg det var lite på tven og lastet ned hbo Nordic ( ikke sponset).
Der fant jeg en serie The Good Fight som er en fortsettelse på The Good Wife. Likte den, skal se på noen episoder i dag også.

Så må jeg vel ut og røre på meg.
Prøvde meg på rokkering i går, det var en fin måte å få opp blodpumpa.
Det var så gøy, akkurat som jeg var jentunge igjen.
Alle sier jeg kommer til å bli gul og blå, men jeg er bare støl av uvante øvelser.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar