Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

fredag 16. juni 2017

Malekurs hos Lise

Toppen på lykke, er å gå på malekurs hos Lise.
Heldigvis for meg, så spurte hun på Facebook, om jeg hadde lyst å bli med på kurs.
Jeg kunne ikke være med på helgekursene hennes, men tok ett kurs som gikk 3 onsdager.

Det er så inspirerende.
Vi har en historie sammen.
Første gang jeg gikk på malekurs, så var jeg på kurs hos Lise.
Hun åpnet altså malerhimmelriket for meg.

Jeg har gått hos henne på mange kurs nå, og jeg får så utrolig utbytte av det, helt helt ubeskrivelig.
Det er derfor jeg fortsetter å gå.

Og jeg lærer, som jeg lærer.

Jeg har ett motto: Janne gjør ting hun ikke kan.

Når Lise sier til meg, mal noe annet enn det du gjør hjemme så er jeg helt enig.
Før var det vante så trygt og godt, men nå vil jeg gjerne bli kastet ut i det.

Og det har jeg blitt.

Første bildet var jeg megaskeptisk til. Svart, turkis og billakk , lekker tenkte jeg.
Og vettu det ble det faktisk.
Nå har jeg det i stua og er kjempe fornøyd.



Så jobbet jeg med ett maleri, som jeg egentlig har hatt liggende, men ikke fått til.
Vel, med litt innspill så er jeg der.
Her har jeg brukt en kartong og malt blomster.
Synes det ble riktig så fint

Siste gang, malte jeg med plastpose, reste maling, og sprayflaske
 

Kult
Når jeg har vært på ett slikt kurs, da er jeg på en måte "FULLLADET" og veldig klar for å bygge videre.
I dag kjenner jeg at jeg skal ha skrivestund, men i morgen da skal jeg male litt.
 
Glad Helg
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar