Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 14. mai 2017

Krimhumør på morgenkvisten

Det hjelper bare å ta på seg rød neglelakk, så kommer kreativiteten brått, morro.

I dag har jeg kladdet en liten novelle.

Så gikk jeg på krimboka mi og storkoste meg.
Det jeg gjør nå er å varme opp med en novelle.

Deretter setter jeg meg med krimboka, og lar det flyte ut, ingen korrektur, bare skriver i vei.
Det hjelper, da bare renner det ut.

Jeg har også jobbet litt med barneboka, den er gått i stå, men jeg har ikke gitt opp.
Jeg skal få pilotleserne mine Martin og Mia på 7 og 6 år og fortelle meg hva de synes.
De er den beste påfyll tilbakemelding jeg kan få, er så glad for at mammaene deres vil være med å hjelpe meg.

Å skrive bok er krevende, det krever disiplin, det krever mot, og det krever tålmodighet.
Jeg ser hvor jeg får energi nå, jeg må "varme opp" visst ikke kan jeg bare bli sittende og se på teksten.
Så det å skriver ett dikt, eller en novelle, det er en god oppvarmer for meg.

Så går jeg på BOKA, så kjenner jeg etter hvilket humør jeg er i.
Og tar frem den som roper mest på meg.
Når går "tom", da tar jeg meg litt te, og sitter og leser hva jeg har skrevet, jeg får ikke lov å begynne med korrektur, da er det sessionen ødelagt.



Glad Søndag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar