Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 17. juli 2016

Oppgave: Vær en katt i rommet

Det er sent, jeg smyger ned trappen og inn på soveværelse.
Det står en dobbeltseng i rommet, og den er gjort klar for kvelden. Vil jeg få lov å sove der i natt!
Om jeg gjør meg usynlig, og ikke lager bråk, bare sitter her helt stille, så vil det gå!

Han kommer først inn i rommet, drar av teppet , og hiver seg på sengen, drar dynen over seg, og sitter og leker med den selvlysende greia.
Jeg sitter helt stille, smyger meg på teppet og putene, sitter der som en diva, og venter.

Matmor kommer inn i rommet, snakkende med noe på hendene for hun ruller hendene rundt og rundt, det lukter godt, jeg sitte og ser mot veggen, så kanskje hun ikke legger merke til meg.
Hun kler av seg, skravlende,  så legger hun seg på sengen drar dynen over seg.
Fortsetter å snakke, de ler.

Er det min kveld i kveld.
Så hører jeg hun klapper på sengen, og jeg snur meg, hun ser på meg og smiler.
"kom da Tarzan" sier hun, jeg hopper lynraskt opp i sengen.
Legger meg i fotenden, og maler fonøyd.

Yes det var min kveld i kveld

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar