Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

mandag 11. juli 2016

Alle har en stemme !

En ting jeg har lyst til er å lese og skrive i ferien.

Ja jeg har mye gode bøker .

Men jeg leser også en bok som forteller hvordan en skal bygge opp skrivingen av en bok.
Og det er min neste mål, skrive en bok

Jeg har skrevet 2 krimbøker og 1 barnebok, men ikke fått utgitt de.
Så skrinla jeg prosjektet og begynte i 2008 og male.
Nå er det slik at maleriene prater ikke til meg på samme måte som før.
Fargene er jeg avhengig av, og jeg vet når jeg har ett bilde jeg skal formidle.
Men jeg er ikke like ivrig og da må jeg gå videre.

Vel, nå roper det skrevne ord på meg.

Jeg må gjøre noe med det:

Tanker fra morgenkvisten:

ALLE HAR EN STEMME

Det som er poenget er å bruke denne stemmen vår.
Si ifra det vi brenner for, være tilstede her og nå.
Men vi er jo ikke der lengere. Vi er mer opptatt av mobil, pad og sosiale medier.
Vi er oppdatert før venninnen har spist ferdig jordbærene hun la ut på instagram.
Eller kaken hun baker med barna sine.
Og ikke bare det jeg hørte ett uttrykk. Facebook lykkelig!
Når du er facebook lykkelig ja da er alt perfekt. Mann, hus, barn, venninner, fest og reiser.
Hva skjer!!!!!!

Jeg har en stemme, men jeg har mistet den.
Jeg har resignert, blitt lat.
Om det er noe som tenner flammen inni meg av engasjement, så gidder jeg ikke respondere.
Hvordan i all verden er jeg blitt.

Så nå vil jeg finne min stemme, og jeg skal bruke sansene mine, tankene mine og kreativiteten.
Jeg skal lytte til min indre stemme, og gjøre det den sier.
Jeg grue gleder meg, er så redd for at nå skal det jammen til meg bli stille, smiler.
Men jeg vet at det blir det ikke.
I dag hadde jeg teksten ALLE HAR EN STEMME I HODET.

Gleder meg

Glad Mandag




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar