Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

mandag 11. juli 2016

Nye bed

Vel, vi har drenert rundt hele huset, og nå var det på tide å lage nye bed.

Vi har vært usikre om vi skal gjøre det, altså lage nye bed, men det skal vi.

Så i helgen har vi vært hobbygartnere.
Når vi skulle drenere i fjor så tok vi mange planter og plantet de i kjøkkenhagen.
Noen har overlevd noen er døde.
MEN vi bruker gjenbruk, god følelse.
Det vi investerte i var clematis og drueplante.
Så kjøpte jeg noen lavendelplanter, for jeg har lest at disse sneglene liker ikke lukten av de.

Vi har jo masse rådyr som spiser alt vi har, og vi har snegler så da må vi tenke smart.

Jeg sier at vi er hobbygartnere og vi er det.
Lp klager og sier "Lp gjør ting han ikke kan", han vil ikke være gartner heller, men han har ikke valg.
Har man hus og hage, så mååååå man!

Men jeg tenkte langsiktig, flerårig planter ble plantet. Og vi tok duk og steiner i bedene.
Og store steiner rundt, jeg synes det ble riktig fint, og jeg blir i godt humør når jeg gjør slike ting.
Det blir jo så fint!



Og ikke bare det, se på den gevinsten da, så mye skritt, berre lekkert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar