Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

fredag 27. januar 2012

Ny bok

Yes!
Jeg er på gang...... nå har jeg begynt å skrive en bok.
Jeg har jo gjort dette før, 2 krimbøker og 1 barnebok, men jeg har ikke fått forlag til å nappe!

Nå er jeg igang.
Har jobbet hele uken med "plottet" satt opp disposisjon, og tenk igjennom hvordan jeg skal gå frem.

Jeg er avhengig av ikke for stramme rammen. Har ett ark som er skriblearket mitt, dvs alle nye ideer, skrives der , da som regel i stikkord, min tanke er at da forsvinner ikke den gode ideen.

Hva skal boken handle om!
Det skal du nok få vite, det jeg har helt klar på er tittel:

GUTTEKLUBBEN KJEKK OG GREI

Hvordan går du frem, vel jeg kaller det plott.
Jeg får historien som ett tre. Treet har røtter, og det står stødig, så har den en topp (altså treet :-)), deretter kommer grenene som strekker seg til alle kanter, og der kommer fortellingene, som jeg kan styre hvor mye som skal få fokus. En gren kan gå langt til venstre, altså som egentlig ikke har noe med hovedfortellingen, men den har en viktighet allikevel, så er det grenene som går til høyre, det kan være sidefortellingen.
Jeg digger å skape ett plott, jeg ha mange liggende, og jeg vet at en dag så vil jeg få nok tid til å ta de frem og trylle de frem til spennende, interessante bøker, jeg har det! for det har jeg bestemt!

Men jeg er strukturert, må sette opp en milepæls plan. Denne boken gir jeg 5 mndr.
Så skal den være i havn, altså ferdig til min 50 års dag. GOD plan.

Vel, da har jeg jo egentlig ikke tid å sitte her og skrive, jeg må jo skrive på min bok.
Det er lørdagsmorgen, klokken er 7 og jeg har vært våken i over en time.
JEG er klar!



Slik er jeg når jeg er konsentrert, tenk deg da en hel bok, heheheehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar