Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

tirsdag 10. januar 2012

Månemannen, Møkkamann og Dixiland

I går var første korkveld.
Og vi var så gira alle sammen.
Det var så deilig å varme opp stemmen og synge igjen. Jeg ble lykkelig.

Nå har vi hatt fokus på julesanger en god stund, og det å få nye spennende sanger, ja da kribler det i kroppen. Vi har hatt månemannen, men ikke få øvd den ferdig.
Månemannen er en spennende sang å øve inn. En oppdager hele tiden noe nytt med denne sangen.
Koret er trestemt, og det krever engasjement og konsentrasjon, og i går var vi i vårt ess.

Deretter fikk vi Møkkamannen, herre min så morsomt, Mette dirigent har laget en komposisjonen (henter noe annet men husker ikke )Hun hadde laget den 3 stemt!!!! Gleder meg til resten.

Så kom hun med nye dixisanger, jeg kaller det litt " dua dua sanger" litt løssluppet, gla`sanger, akkurat det som passer vårt kor.

En får en slik deilig energi, og når jeg kom hjemme så trallet jeg resten av kvelden.

Idag har jeg gått og nynnet og hatt det veldig godt....

Musikk skaper glede, helt klart

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar