Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 4. desember 2011

"Flæsketur"

Vi har vært på Sverigetur for å kjøpe flæsk. Når du drar med din bedre halvdel, og han har lavt blodsukker, da er det vel egentlig best å bare gå inn i butikken. Hive flæskvarer i kurven og komme seg ut.
Og for all del, kjøpe godis ved kassen, så hjemturen blir hyggelig, og han er sukkerfull :-)

Vi skal ha noen sammenkomster i julen, og en forhjulsaktivitet vi har er å be LP familie på pølsefest av alle ting. Jeg opplever at en fort kan bli så lei av all julemiddag, og med barn er pølsefest ypperlig.

Så har jeg fra jeg bodde i statene tradisjon med å spise kalkun julaften. Tror vel egentlig andre kunne tenkt seg ribbe eller pinnekjøtt, men vi ender med kalkun. Nå har vi kuttet ut en hel kalkun og kjøper bare kalkunbryst istedet, den blir ikke tørr, også jeg lker ikke å hive mat, det synes jeg fort en gjør når en får en slik stor fugl :-)
Vel julematen er i hus, så nå er vi klare for at julefreden skal senke seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar