Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

fredag 4. august 2017

Ferieoppsummering

Det er slik at når en har 4 ukers ferie, så får en skikkelig "tatt ferie".

Det første jeg gjorde var å vaske uniformen og henge den vekk. Den skulle ikke henge slik at jeg så den hver dag, og det passet hodet mitt perfekt.
Uniform og meg er ikke tingen, jeg er vant til å kle meg etter humør og farge, og når jeg må gå i blåuniform da blir jeg "bundet" og det sliter jeg litt med. Har hatt den på i snart 4 år så en skulle jo tro at en blir vant, men jeg synes jeg mister meg min identitet og da blir det vanskelig.

Men i hvert fall, jeg bestemte meg i begynnelsen av ferien at klokken må på, for jeg kan ikke sove bort ferien, og det var ett klokt valg.
Jeg har vært oppe 8 hver dag, og da blir jeg ikke "sliten" i hodet eller vondt i kroppen.
Og da får en litt ut av dagen også.

Morgenstund på trappa, se at omgivelsene våkner opp. Ser at gresset gror, og at en tar seg tid til å nyte.
Det har vært daglige gåturer vi har rundet 10 000 skritt samtlige dager.
Osloturen var en høydare på gå fronten da endte vi opp med 25000 og såre ben.

Vi synes vi har fått en god variasjon, hjemme, fjellet, festival, Oslotur og hjemme igjen.
Vi har sett mennesker, feiret 75 års dag, vasket hus, spist lunsj ute og spist middager på terrassen.
Når jeg tenker tilbake synes jeg været har vært topp, ja skiftende men god temperatur. Det var i helgen at det slo om, men det har ikke gjort noen ting.

Har brukt tid på å skrive, lese, sett filmer og ikke minst kvalitetstid i ateliet.
Mange timer faktisk, og det har vært godt.
Når det blir for trangt  inne i ateliet da har jeg brukt plenen, og da utfolder jeg meg.
Plenen har nå alle regnbuens farger, jeg bare elsker det!

I går var jeg på lunsj med mamma, kjempehyggelig.
Vi skravlet og spiste nydelig lunsj. Tok en te hos henne etterpå. God kvalitetstid.

Jeg har lagt høstplaner, både hjemme og på jobb.
Opplever jeg er "full ladet" og klar for jobb og hjem.
Og jeg har nå energi og glød til å stå på og jeg gleder meg faktisk.

DA har det vært en perfekt ferie.

Takk for 4 fine uker






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar