Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

torsdag 22. september 2016

Skippertakgartneren

Nå begynner hagen vår å ta form, dvs jeg er fornøyd med alt vi har fått til.

Når du får hele hagen din som en graveplass etter drenering, ja da vet du nesten ikke hvor du skal begynne, og i hvert fall ikke miste motet!

Vel, nå har vi fått gress på plass, vi har fått bed på plass, vi har plantet alt vi hadde fra før rundt om kring. Dvs busker har fått sine plasser.

Vi fikk masse bær og busker fra Brittamor. Rhododendron, bringebær og blåbærbusker.
Så har vi plantet ett plommetre, en hemmelig drøm fra skippertakgartneren. Nå er den i hagen :-).

Vi har fjernet hele grønnsakshagen, der skal vi lage sitteplass og bålplass.
Jeg ønsker plass til hengekøya og plass til bålplass. Sitte ute og se på stjernene, grille og bare være ute og tilstede, tror ikke den kommer på plass i høst, men vi har planlagt plassen.

Jeg fikk 1000 løker av Brittamor, de er nå i bakken, det tok jammen til meg tid. Og da kom systematikeren Janne inn, og dermed er det renner og system, gleder meg veldig til dette skal blomstre.
Så nå har jeg eget Brittahjørnet i hagen!

Så har jeg plantet om rabarbraen, og gressløken. Vi har flyttet alle 3 ripsbuskene.

Har vi ikke vært flinke, vi er fornøyde, dvs Lp får litt kort lunte når jeg skal flytte på ting og ikke kaste. Gjenbuk, digger det altså.

Så ønsker jeg veldig de Orange valmuene mine tilbake, men har ikke klart å finne løk, men jeg har plantet gule små, så må jeg lete mer .
Har plantet litt andre løk også.
Og fire busker som skal gi hvite blomter ved vår nye veranda.

Gleder meg allerede til våren.

Vi har fått en vegg på verandaen, men har litt igjen der.
Vi har fått nye naboer, og skjønner at for å ikke sitte på utstilling, så ønsker i hvert fall jeg å skjerme oss litt inn, må ha litt privathet.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar