Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

tirsdag 27. september 2016

Barndomsminner - Servietter

Jeg er så voksen, heldigvis, og husker når store søsteren og jeg samlet på servietter.

Vi hadde en mormor, som var så snill, for når hun var i kaffeselskap, så fikk hun alltid servietter til oss barnebarn.
Vi hadde gamle/brukte konfektesker og der samlet vi våre skatter.
Vi hadde skikkelig system. Det var bruks servietter, det var middagsserviettr, det var kaffeservietter de litt mindre, så var det silkeservietter, som var de absolutt fineste silkeserviettene og det var skatter altså.

Vi kunne sitte og se på de, ta på de, ja de lå så fint i konfekteskene.

Det var en så fin hobby å samle på servietter.

Det morsomme er at store syrran og jeg er fremdeles hekta på servietter.
Jeg husker at jeg kunne kjøpe servietter, men jeg ville helst ikke bruke de.
Nå har jeg ett helt annet forhold til servietter.
Vi har en i huset som "spiser" servietter, så nå tenker jeg ikke helt på samme måte.

Men jeg liker pene servietter.
Og Bente og jeg gikk i butikk sammen, og da får vi se servietter, og vips så er vi der begge to.
Vi står og stryker på de, og ser på de, det morsomme var at vi kjøpte de samme, så vi har fremdeles lik smak, og tanker om hva som er pent !

Når jeg maler nå, så bruker jeg servietter i bildene mine. Etter at jeg var på mix medium kurset i Mai, så tør jeg leke mye mer med maleriene.
Det jeg jobber med er å finne " the statement". Vil ikke lage noe som bare er fint og søtt. Det må bety noe !!!
De 3 lags serviettene er absolutt de beste, og jeg shopper vilt!
Når jeg sitter på gulvet og drar fra hverandre lag på lag. Og ser konjunkturer av noe , så er det det laget som er mest spennende å bruke.
Har solgt to slike bilder.
Jobber med to store , to små. Lærer noe hele tiden.

Men servietter, ja det kommer nok alltid til å være en lidenskap.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar