Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

mandag 18. juni 2018

Skippertakgartneren og krigen mot rådyrene

Ja, jeg vet !
Det er mange som synes at rådyr er verdens søteste dyr.... men de har ikke hatt de i hagen sin daglig flere ganger om dagen.

Vi har 4 rådyr gående rundt her vi bor, og de er fast inventar i vår hage.

De spiser alt vi har og alt i prøver å plante.

Som i fjor når jeg fikk 1000 tulipanløk av Britta fra Nederland.
Jeg plantet de i flotte rekker og lagde en flott tulipan eng.
Det var bare det at rådyrene spiste om alt.
Jeg la over hønsenetting så de kanskje ikke skulle tråkke rundt og spise opp løkene.
Men jodda de spiste hele "engen" og jeg fikk altså en liten gul tulipan som stakk opp av hønsenettingen, eneste som overlevde.

I år som i fjor som i året før har jeg plantet solsikker.
De har jeg hatt i hermetikkbokser så de er blitt store og sterke.

Jeg plantet de ut her om dagen, og jeg tenkte for at ikke rådyrene skal ta de første dagen så lager jeg en "borg" rundt så stedet. Det står altså en trillebår og hengekøye i veien, så de ikke kommer til.

Så får vi se hvor høye de klarer å bli i år før de spiser de.

Janne - Rådyr 3-2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar