Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

lørdag 6. august 2016

Boka

I natt kom den ...... Boka!

Jeg har jo fortalt før at jeg ønsker å få utgitt bøkene mine.
Jeg har skrevet lenge, fant diktbøker mine fra USA 1980-81 her om dagen.

Vel, i 2008 gav jeg litt opp. Hadde henvendt meg til mange forlag og fikk avslag, med at dette var ikke i deres sjanger. Helt greit, det beste svaret jeg fikk fra Juritsen forlag, begynn på skrivekurs. Det gjorde jeg!
Men altså i 2008, dro jeg på malekurs en weekend-end på en bondegård. Der fikk jeg smaken på maleri.
Lise Kjelstrup Larsen åpnet en hel ny verden for meg!!!
Alt var mulig, ingen problem.
Jeg har malt siden da og herre min som jeg har utviklet meg. Nå snakker ikke fargene til meg på samme måte. Jeg vet når jeg har ett bilde jeg skal formidle, men nå er det noe annet.

Denne sommeren har jeg brukt til å finne min stemme i pennen, igjen.
Hver dag har jeg skrevet en mini fortelling. Og da begynner kreativiteten å komme.

I natt fikk jeg den !!!! Mitt neste bok prosjekt.
For å beskrive det så er denne prosessen som et stort stort tre, med mange grener, og på grenene er det blader.
Jeg ser røtter og jeg ser som regel slutten av treet, men grenene kan gjøre så slutten endrer seg, selv for meg.

Men i natt fikk jeg boken, menneskegalleriet, innholdet- det er så gøy å våkne, kjenne at hærlig, han er der fremdeles. Finne kladdeboka på nattbordet, og skrive ned stikkordene.
Systematisere det jeg drømte, viktig at jeg får det ned før jeg går i dusjen.
Da vet jeg at "den" er der, ingen kan ta den fra meg.
Så er det for meg å jobbe videre, denne er genial, humor bok med undertone av "livet".
Kanskje jeg har en modenhet, nå som jeg er 50+, men det er jo ikke skummelt.

Jeg hare en utfordring med språket, men det er ingen hindring for meg.
Fordi jeg har noe å fortelle og jeg mener at min dysleksi, det kan noen hjelpe meg med, så språket blir godt. Det lar jeg ikke bli en hindring. Det er bare en hump i veien.

Nå er jeg gira, og dette er nest siste dag av ferien!
Men jeg trengte denne modningstiden. 4 uker øvelse, lesing, maling, turer og sosialt liv.

Jeg er "full ladet" og klar til å jobbe, skrive og male til høsten .

Glad bok







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar