Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

torsdag 4. august 2016

Atelie- Maleri - LEKE

Åjjj i går hadde jeg det gøy!

Det begynte å regne og da var det helt greit å være inne og "leke".

Jeg fant frem gamle lerret og tenkte at nå er det på tide, disse kan jeg male over, ta i bruk på annet vis. Og jeg har lært at kreativiteten blir enda større når du jobber med flere "verker" som de sier på dansk, dette lærte jeg på malekursene i Danmark. Og det stemmer faktisk, jeg blir mer kreativ når jeg jobber med flere malerier. Når jeg sitter fast på ett bilde, ja da går jeg over til neste, så får hodet hvile, og da etter noen timer så kan jeg gå tilbake, og da er "hindringen" borte, så absolutt helt korrekt.
Det som er med å jobbe med flere lerret er selvsagt plassen, har sagt at jeg trenger ett større atelie, men vi får se, lotto har ikke ringt meg enda, men det kommer, berre vet!

Altså dette med mix medium, er jo ikke noe komplisert, det er bare at jeg som er systematiker sliter jo da, det blir ikke ryddig for meg, det blir rotete, jeg mister oversikt, og da blir jeg usikker.
Så denne maleformen er faktisk veldig veldig komplisert for meg, fordi jeg MÅ slippe alle hemninger, og bare være. Det er ikke lett altså, og derfor opplever jeg at jeg ikke er /blir helt ferdig med disse bildene, for de har ikke system.
Morsomt - jupp, vanskelig - jupp.
Det jeg har lagt merke til er at jeg lager "installasjoner" når jeg jobber. I hjemmet mitt har jeg også installasjoner. Det er en story bak, det jeg lager. Jeg har mange av de, og har aldri tenkt på de som kunstverk, eller at det er min måte å uttrykke meg på, men det er de.

Veldig morsomt.

Mine to kveldsarbeider i går, og jeg er ikke helt ferdig, men det er en god begynnelse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar