Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

mandag 2. april 2018

Malerprosess

Når en har så mange dager, hvor en får malt.
Da har en god tid.
Jeg har kjørt meg litt fast om dagen, og ender opp med landskap, men det som er så fint er at jeg bare kan male over og begynne på nytt.
Det turte jeg ikke før, men nå koster det meg ikke en kalori engang.
Det er bare moro nå.

Det at ett maleri utvikler seg til den ene eller andre veien, det er jo det som er så himla spennende.
Jeg elsker jo farger, og jeg eksprementerer en del, og ikke alt er like lekkert, men da tenker jeg at jeg lærer at dette også!

Her er ett lite knippe.....

 Dette ser ikke slikt ut nå, det er mye mer hvitt i det, det er mye mer skille i det ikke grøten som her
 Dette er utrolig stort, 120x100 og dette er vel 6 ende laget - ser ikke slik ut nå
 Her bare lekte jeg meg, og heller ikke det ser slik ut - det er i prosess -
 Ville ha noen påskebilder, så jeg malte i vei med gult - grønt og Orange - synes det ble riktig så fint.
 Berre lek - dubbet med svamt
 Tørket med avispapir
 Dette er symbolsk - Grip livet vikTIG !!!!!!
 Når jeg er i gruble humør, da kommer det frem dyr av en eller annen grunn, og jeg liker egentlig ikke å skisse dyr, de bare kommer - her var jeg på grubleren - en struts for meg er en som dukker ned og håper at andre fikser.....
 Jeg har så mye skisser av ansikt, og det å få det i rett stil, denne for meg er tragisk - men man må kunne bjuda på!
 Dette er den med firkanter litt lengere opp - jeg var i en slik må bli rolig og da ble det bølger og hav og himmel
Så gikk jeg tom for ark - og vips så hadde jeg en Sjiraff på bordet

Glad veloverstått påske

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar