Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

mandag 30. april 2018

Gode og dårlige dager

Vi har det vel alle slik!
Gode og dårlige dager......

Kunsten er å ikke holde på slike dager, men tenke konstruktivt å gå videre.
Grøten kan en la ligge igjen, og så ser en alt en får til!!!!

Jeg har jobbet på kundesenter i 26 år, og da var det slik at dårlige dager de måtte du legge fra deg før du tok på deg headset, og jeg opplever at jeg klarte det meget bra.
Nå har jeg ikke headset lengere, jeg har en helt annen type jobb.
Og jeg prøver å ha fokus på gode ting i livet!

Noen ganger opplever jeg at vi mennesker sutrer, vi sutrer for det ene og det andre.
Vi kan bli litt "mett av dage" og ikke se mulighetene og det havet som ligger fremfor oss.

Slik er det på min jobb om dagen.
Jeg prøver å holde mine medarbeidere sultne, men enkelte er mette.
Jeg prøver å utfordre de til å se alle muligheter vi har, men de bare klager.
Når du går på jobben og du tenker "finn 5 feil på ALLE andre" da er det vanskelig.

Jeg tenker at en må ta ansvar for egen trivsel, en må ta ansvar for å ville gå i takt, en må ta ansvar for å ha det greit og oppføre seg ovenfor kollegaer, leder og seg selv.

Slike furtelepper det er vi over nå, herre min vi må da se at vi er blitt voksne!
Glad mandag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar