Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 7. juni 2015

Øvelse gjør Mester!

Jeg har noen grublebøker, som jeg noterer i. Jeg har de overalt. Stuen, vesken, ved siden av sengen og på kjøkkenet.

Når jeg kommer på en ide, eller en fortelling, noe kreativt så skriver jeg dato, og ideen.
Da vet jeg at den er godt bevart, jeg "mister" den ikke!

I dag når jeg våknet og tok frem boka, så kommer et masse. Og da når jeg setter på meg "Harry Potter" brillene, ja allerede da kjenner jeg at kreativiteten strømmer på.
De er så nerdete de brillene, at det er deilig å bruke de - "Janne Harry Potter" lissom.

Nå bruker jeg grublebøkene flittig, skriver ned det jeg måtte ha på hjerte.
Jeg har nå flere småhistorier om Strutsen Petter som rømmer fra en oppdrett gård og som finner på mye rart, når han reiser ut i den store store verden.

Noen skriblerier skal bare ned på papiret, deilige ord som blir til setninger, som igjen og som regel blir til en liten historie. Eller stikkord til en bok.

Jeg har mange slike historier. Når jeg har de i hodet, så må jeg få de ned i boka, for da vet jeg at de/den er godt bevart, da blir den ikke "borte" om du skjønner.

Det er slik jeg "får" bøkene mine.
Jeg har skrevet 3 bøker, 2 krimbøker og 1 barnebok. Men jeg får avslag fra forlag, og da tenkte jeg , hvordan kan jeg synes. Så begynte jeg på malekurs i 2008, og har altså allerede malt i 7 år.

Men nå ser jeg at jeg må gjøre noe med disse fortellingene.
De må skrives ferdig, også må jeg legge en plan.

Ja, jeg har surret bort mye tid, men det er en mening med alt, og den kreative malebiten, har gitt meg så mye, og lært meg så mye, men nå vil jeg altså tilbake til det "skrevne ord".

Denne juni skal jeg bruke til å skrive, male, synge, spille , også må jeg nok gå litt turer og trene, visst ikke holder ikke skrotten. Den må ha bevegelse, klarer ikke lange stille sittende dager.

Gleder meg til sommeren, og mye kreativitet.

For JEG ER KLAR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar