Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

lørdag 6. juni 2015

Tid til å tenke tanker

Noen ganger trenger en tid til tankene. Har du tenkt over det!

Jeg merker at i det siste har jeg vært veldig flink til å ta meg tid til tankene mine.

Hva skjer da, jo en god ro, deilig å tenke tankene helt ut. Ikke bli forstyrret, ikke la seg forstyrre. Men virkelig tenke tanken.

Men hva er en tanke for deg og hva er en tanke for meg.

Akkurat i dag øser det ned ute og når jeg våknet så lå jeg og hørte på det deilige regnet. Det inspirerte meg til å ligge og tenke på litt av hvert.

Absolutt ikke tunge tanker, for jeg er ikke der! nå!

Neida, slike småsaker som bare er gode.

Når jeg spiste frokost, tente stearinlys, spiste havregryn og var igjen i tankeverdenen, deilig.

Jeg planla dagen, regnværsdagen, og tenkte, deilige dag for i dag skal jeg virkelig nyte den.

Jeg satt i biblioteket og hørte på nitimen, og der kom en sang av Jan Eggum som han akkurat har utgitt fra cd Rio - Du har en annen. Kjempefin tekst, som jeg antageligvis ikke hadde fått med meg om jeg ikke virkelig hadde sittet og lyttet. Utrolig bra tekst og litt deilige sambarytmer.

Jeg tenker at dette blir en deilig kreativ dag. Har 2 gode bøker som venter på meg, jeg skal male , jeg skal bake og egentlig fortsette å "Tenke Tanken ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar