Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

lørdag 6. juni 2015

Adele innlevert MasterOppgaven

Tenk at nå er mange mange år utdannelse over.

Adele har nå levert sin masteroppgave Prosjekt "Perfekt Utseende"

Jeg har vært så heldig å få lese den.
Og jeg fikk til å med lov å si hva jeg synes, fra mitt ståsted, som er at jeg har aldri skrevet en masteroppgave. Jeg fikk lov å fortelle det jeg ikke forstod, og jeg har altså lest den 3 ganger nå.
Den ble vel på hele 84 sider.

Og jeg opplever at Adele oppfattet at hun hadde gjort det beste hun kunne.
Altså: "Godt Nok".
En blir vel aldri riktig ferdig med en slik oppgave, men en må noen ganger sett strek og to streker under og si Godt Nok!

Jeg opplever at den var vel gjennomtenkt, vel studert og reflektert over.
Det var ett stort tema Perfekt Utseende.
Og ut ifra en forskers perspektiv, synes jeg hun klarte å balansere den meget så bra.

Nå er det søke jobber.
Men aller først noen dager fri ,før hun skal forsvare oppgaven 15 juni.
Så skal hun jobbe sommerjobb i 7 uker, og søke jobber.
Ta en billigtur til høsten og starte sitt "voksne jobbeliv".

Adele har planer å ta ett fag ved siden av nå mens hun er vikar, og det er smart, for nå er hun jo så inne i det å være student.
Vant å være "fattig!" på penger, vant å bo i kollektiv og vant å omgåes med mennesker i samme situasjon. Hvor alle har det likt, men allikevel har ett meget rikt liv.

Jeg er selvsagt misunnerlig, hadde aldri mulighet å ta masteroppgave.
Måtte ut å tjene penger til livets opphold!

Derfor har det vært så viktig for meg, å oppmuntre jentene til å ta utdannelse, sluttføre det de starter på, ikke hoppe fra tue til tue. Men fullføre, og det har de gjort med glans,
Utrolig stolt , mamma!!!!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar