Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

mandag 29. juni 2015

Skisser

Jeg har skisseblokken fremme hele tiden.

Jeg er inne i dyr!

Dvs om jeg finner ett bilde i en avis eller blad av ett dyr så klipper jeg det ut, og sparer på det.
Kjekt å ha.
Så når jeg sitter og skisser, så ser jeg på bildet, og prøver å skisse fort.
Jeg ønsker  å trene opp øyet, til å se og skisse.
Noen ganger tar jeg ikke blikket bort fra avisutklippet, så lar jeg armen få kommandoer fra hjernen på hva han skal skisse.
Kjempemorsomt, og det er det å slippe seg løs, og bare la hjernen jobbe.

Noen resultater blir fine noen blir helt elendig, men det er en god øvelse.

Og øvelse gjør mester!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar