Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

lørdag 3. januar 2015

Skisser

Jeg har satt noenskisser i rammer.
Leverte de inn til innramming, paspatur.
Og det gjør noe med bildene, de blir så annerledes men fine.


Så har jeg prøvd ut å kjøpe ramme på IKEA, så har jeg rammet en skisse . Fornøyd med resultatet.

Dette er sjiraffen Claus som jeg malte i Danmark på kunstnerhøjskolen. Vi satt og drakk champis og skravlet og plutselig så var han der, med sine lange øyevipper og gode uttrykk.
Historien på hvordan han ble til, gjorde at jeg tok vare på skissen.
Har malt han stor også og rammet han inn, da jeg håper at det en gang kan være i ett barnebarnerom :-)


Denne hånden så jeg i ett blad, det å holde fast til noe, ble litt symbolsk for meg, og dermed har denne skissen også fulgt meg.
Får fin effekt å få det i glass og ramme.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar