Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 4. januar 2015

Leken og lett

Jeg jobbet med mitt oppdrag i går, og når jeg trenger pause, da hopper jeg som regel over til ett annet maleri.
Anne Marie Ploug har sagt jobb med flere maleri samtidig, så når du står fast, så går du videre, for da er det lettere å gå tilbake.
Vel i går hadde jeg en slik dag.

Jeg får ikke til noe som jeg har ett helt klart bilde i hodet.
Dermed hoppet jeg over til ett bilde jeg har hatt en stund i gangen og det er ikke å kjenne igjen.
Morsomt egentlig, jeg gav absolutt faen, og klinte løs, synes resultatet ble uredd, usystematisk og ganske så spennende.
Ikke helt ferdig, men for nå er det ferdig!!!!
Og du så gøy jeg hadde det.

Etter en time med lekne bildet mitt, så vips var jeg over i det jeg sliter med, og det gikk da mye lettere.

Smart rett og slett

Er i god flyt om dagen, og det er viktig å sette av tid til å male, skisse, tenke skisse mer , jeg har jo tid.
Og ikke minst dokumentere det jeg gjør, for det er litt hver dag faktisk, når jeg nå ser etter.

I dette bildet har jeg ett avissitat "slagferdig ikke slagen" helt til venstre, så bygningen er en stoffbit, som jeg synes var fin, og den limte jeg på lerret og malte den inn i bildet. så malte jeg over med mastercard ikke pensel, og da blir det som det blir.


 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar