Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

mandag 19. januar 2015

Carpe Diem - maleri til Auksjon

Ja, da er jeg i havn.

For en reise, det er aldri lett å skulle lage noe på bestilling.

Men smådamene mente at jeg kunne ikke donere ett bilde jeg har malt før,  jeg må lage noe nytt .

Jodda og jeg begynte, og det har vært masse forskjellig i dette bildet.
Men jeg er fornøyd, selvom reisen var lang, riktig lang. Har brukt over 2 mndr. Og mange mange timer, mest i helgene. Da er jeg mest kreativ. Sliten etter jobb og kjøring hver dag, så da er det ikke mye igjen.

Men det begynte med Carpe Diem som jeg er så glad i. Grip dagen, lev nå!!!!!
Vi har så lett for å planlegge oss ihjel, og glemmer nuet.

Det var mennesker i bildet, det var ett stort hjerte, men det forsvant på veien.
Isteden kom skyskraper husene mine, og da kommer tiden jeg bodde i USA opp i hodet. Lyset, tåken og fargene. Jeg bodde en time fra New York og reiste som regel 1 gang i uken inn dit og gikk på oppdagelse.

Så er dette med vann, deilige vann hvor en kan drømme seg bort, får ikke temmet vannet, det liker jeg, for jeg liker ikke selv at mennesker setter en i bås.
Speilbildet er også spennende, vi ser ting forskjellig, speilbildet liker jeg.

Bildet skal til Margrethe Ek sin konsert 7 mars i Moss. Så skal bilder bys på å selges. Alle penger skal gå til Krkens Bymisjon og Jobb1.
Det er en glede å få bidra.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar