Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

fredag 2. januar 2015

Kreativ Fridag - Glad Freddan

I dag har jeg hatt det gøy i atelie.
Prøvde meg på ett nytt bilde, liknende det jeg  malte i Holbæk på Kunstnerhøjskolen.

Og det er en slik morsom teknikk, at energien bare kommer løpende.
Det som er spennende med denne teknikken er at du får ikke styrt det, maleriet blir litt som det selv vil! Det liker jeg.

Jeg teiper det jeg ønsker skal komme frem, så bruker jeg masse og da snakker jeg massevis av farge som grunning.
Deretter etter teip, så begynner jeg på en grovfarge, som skal gjøre det hele til ett bildet.
Jeg er jo ikke utlært, bare leken :-)

Her ser dere resultatet, ble hun ikke fin, nå er det litt finpussing igjen. 


Her er bildet jeg malte i Holbæk. Det er stort 100x100, har det i stuen, og får skikkelig energi av å titte på den damen :-)

Nå må jeg jobbe videre med mitt oppdrag til i Mars......
Bare vent så skal dere få se :-)

Ha en GLAD freddan

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar