Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 3. august 2014

Reisen til Holbæk Kunstnerhøjskole 2014 - 22.06

I år skulle jeg reise sammen med noen, og det gledet jeg meg stort til, siden turene har vært en stor anstrengelse og utfordrende for meg! Men jeg har flyttet grenser, vel gammel historie.

I dag var det som vanlig opp kl.06.00 men det var med glede, for jeg skulle jo reise på årets eventyr, nemlig tur til Holbæk, 4 året på rad. Og jeg vet jo hva jeg går til, men allikevel, det er en viss spenning allikevel.

Måtte Gratulere Ole med 60 års dagen, Hujja min venn.

Så kom Anne Berit og hentet meg, og vi dro til vårt sommereventyr . MALEKURS!
Vi plukket opp Vigdis på veien, og det var en god opplevelse å reise 3 personer i bilen.

Det gikk så utrolig greit. 3 stopp. Masse skravling. Ferjen for første gang, og vips så var vi i Holbæk.
Ingenting å grue seg til egentlig!
Anne Berit var så flink sjåfør, tusen takk.


Jeg hadde fått enerom uten bad, og rommet lå i hovedbygningen ved siden av spisesalen. Stort rom, badet og toalett var langt unna, 2 etasje gjennom bibliotek, gang trapp, gang , gang og vips så var man der. Felles dusj og samtidig felles toalett, snåle saker.
La meg si det slik, jeg planla etter hvert og det ble ikke dusjing hver dag!

Maten på Holbæk er noe for seg, kjøkkenet er kjempeflinke til å lage sunn, delikat mat.
Rettene er ett kunstverk i seg selv faktisk, og riktig sammen satt, så jeg er utrolig fornøyd, med kjøkkenet.
Første dag var det Vegetar mat og pudding til dessert.

Vi møttes til ett felles opprop i baren, og deretter gikk vi til Laden ( les låven ), der skal vi male i 14 dager døgnet rundt.

Vi møtte vår lærer Anne Marie Ploug, skjønn liten dame.
Vi var bare 6 stk i klassen, og vi var 4 norske 1 dansk og 1 svensk. Tenk så mye tid vi kommer til å få med læreren, hærlig!

Vi installerte oss, fant vår jobbe plass, og rigget opp tingene våre.

Klar for ett hærlig eventyr

Jeg må gå litt hver dag, da det å stå på murgulv og male nesten døgnet rundt tar på ryggen.

Første dag:
Skritt: 8874


Første øvelse dag en.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar