Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

onsdag 11. juli 2012

Malekurs på kunsthøjskolen Holbæk 24 juni-7 juli

Yeees!
Jeg har vært 14 dager på malekurs, og det har vært heeeeelt topp.
Jeg var der i fjor også, men det var jo like store sommerfugler allikevel.

Jeg kjørte fra Moss, Norge tidlig søndag morgen og kan si at jeg opplevde all slags vær på turen, fra solskinn, vind, til høljende regn.

Hadde jeg ikke hatt Hjørdis 2 (min GPS) hadde jeg nok aldri funnet frem. Så takk takk til Kristin som programmerte den til å finne Holbæk Slots Ladegård - kunstnerhøjskole.
Hvorfor det var så viktig for meg å få hjelp til å programmere Hjørdis, er for jeg ønsket ikke å ta båten til Danmark, jeg ville kjøre den lange flotte broen!

Jeg kom frem etter 6,5 timer.
Og kroppen var heeelt helt ødelagt, jeg var så stiv og støl, gjett.

Jeg kom frem før innsjekking, og satt vel i bilen fordi jeg ikke orket gå ut!

Men når Marianne kom så var det bare å komme seg ut av bilen.

Vi hadde ett gledelig gjensyn, og var lykkelige begge to for at vi skulle male i 14 dager og fordi vi såes igjen.

Klokken ble 16.00 og vi sjekket inn.
Vi bor i langhuset, nede i første etasje, vindu mot "skogen" og vi har en orange dør hvor det står nr 56.
Vi har eget bad, dusj men deler toalett med en hel gang.

Dette blir bra.

Så klokka 18.00 var det middag og vi traff noen kjente igjen; Tone; Lisa og Annette fra ifjor.
Det var 14 stk i klassen vår og vi skal "bo" altså male i Laden (låven) den er stor, rommelig, lys og ikke minst helt helt topp. Det er kaldt der, men iår har vi tatt med oss nok klær.

Vi treffes i baren og intro runde, vi treffer vår lærer Christian Smidt Rasmussen.
Og går til Laden
Så begynner vi å rigge oss på plass vi vil jo komme igang.

Vi er lykkelige damer, og selv er jeg stup trøtt etter en lang reise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar