Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

onsdag 11. juli 2012

Dag 1 Malekurs Mandag 25 juni

Skritt 12500.
Frokost på malekurset er kl.08.00, da åpnes dørene.
Og det er "buffet", det er enkel men god mat der.
Fra grøt, til cornflakes, brød, ost og syltetøy. Og frukt til å ta med!

Marianne og jeg har bestemt at vi skal gå to runder en etter frokost og en etter middag.

Vi møttes i auditorium kl. 09.00 til første introrunde, og dt var vår egen lærer, han viste oss sine verker.
Det var kjempeinteressant.

Og 09.30 samles vi i Laden (låven) for å begynne å jobbe på egne verker.

Det Christian fortalte oss var at alle har oppfatning av å male pene bilder, derfor oppfordret han oss til å male noe som provoserer, eller å lage ett bilde ute av vår egen komfort sone.

jeg tok oppdraget og malte landskap, hater det men jeg ville se hvordan denne prosessen vile føre frem

Maten på Kunstnerhøjskolen er utrolig flott:
Lunsj: Gulasj suppe. Hjemmebakte rundstykker m/solsikke (kjempegodt)
Middag: Frikadeller, varme rødbeter, purresalat m/creme fraische

Vi jobbet til ca 23.00, da falt jeg i staver av trøtthet.
altså ca 12 timer jobbing i Laden.

Her er begynnelsen :




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar