Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 4. desember 2016

Tenke Timen

Helger er gode, helger er tiden hvor du får mulighet å dra deg inn.
Legge deg til lading, og deretter klar for ny uke, bare muligheter.

Som regel får jeg en tenke time iløpet av helgen.
Jeg står gjerne tidlig opp, så jeg får den helt alene.
Når du bor sammen med en musiker, og han er på spillejobber i helger, ja da er våre behov ganske så forskjellige. Han trenger å sove, jeg trenger å tenke!

I dag hadde jeg en god tenke time.
En etterlengtet tenke time.
Det er så viktig å sortere alle ting en er midt oppe i!
Alt som er bra, alt som må jobbes med.
Alt som er lett å fikse, og de herlige utfordringer en har på veien.

Jeg er systematiker og jeg er faktisk strukturert når jeg har tenke timen min.
Først tenker jeg jobb, skriver ned i tenke boken.
Så sorterer jeg ut etter kategorier, etter mennesker, og hvilke løsninger jeg ser.

Så er det hjemme, venner, fritid, kor, musikk og trening, turer.

Tenker hva jeg trenger akkurat nå!
Deilig.

Når jeg er ferdig med de tankene.
Da lukker jeg øynene, og så tenker jeg fritt, altså kreative tanker.
Noen ganger ser jeg malerier, og skisser de, eller så kommer det noen tanker som er verdt å ta vare på.
Jeg tenker da ett dikt, en fortelling.
Eller stikkord på en fortelling, ned med den for da glemmer jeg den ikke.
Den ligger i tenke boken min og venter på meg, da blir jeg lykkelig.

Når en får sortert i hodet, da blir i hvert fall jeg rolig.
Og jeg liker også å bli utfordret.
Når det "koker" litt i omgivelsene,da blir jeg bare enda mer kreativ.
Jeg liker installasjoner, og huset mitt har mye av det, jeg liker å skisse og male.
Nå har jeg pakket ned malesakene, da ateliet mitt ikke er vinterisolert, det er selvsagt en drøm å få et atelie jeg kan jobbe i  hele året rundt. Men nå har jeg bestemt at jeg trenger å skrive mer.

Opplever at det skrevne ord roper på meg, det vil ut.
Jeg har noe jeg skal fortelle, og da må jeg sette av tid til det.
Og det skal jeg.
Nå har jeg innredet ett tenke/skriverom, da tror jeg at det er lettere å bruke det, når ideene detter inn.
Har alltid en kludre bok liggende, så jeg kan skrive ned, når ideen er der.

Min tenke time i dag, har gitt meg mye, det å se at dagen våkner,frosten og kulden alt det øyet tar inn landskapet ligger der urørt, fordi ingen har stått opp enda. Det er så vakkert, -4 klart, og knasende kaldt. Lyset er fremme, sola er fremme, og himmelen er lett lyseblå og vakker.
Huset er julepyntet, med deilig rødfarge, som  bare gir meg masse energi.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar