Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 10. april 2016

Gode April

Det er mange fine måneder i kalenderen vår, men April er vel en av de fineste månedene.
Det begynner å spire og gro, verden blir grønn og fargerik igjen.
Dag for dag så spretter det opp blomster.

Wenche og jeg gikk i skogen på torsdag, og da var det ett teppe av blåveis.
(husk blåveis er fredet, blir så provosert når noen plukker og legger ut på instagram Store buketter )
Naturen springer ut, og blåveis, hestehov og hvitveis er allerede ute.

I hagen er det snøklokker, krokus, tulipanene begynner å komme. Og disse vakre blå og nå husker jeg ikke hva de heter, men om man planter så blir det ett teppe av blåe blomster, så utrolig vakkert.

I dag har sola kommet, ikke varmen så mye, men det er så mange som da tar av presenningen og tar frem litt hagemøbler, det rakes, og det ryddes.
Det klippes og det planlegges.
Det er som om verden våkner til liv, jeg digger denne tiden.
Nyte dagene, gå turer se at det spirer og gror, vakkert.

Jeg har så smått begynt, kjøpt litt skal prøve meg på sommeradonis, fine røde blomster, ser nesten ut som valmue men er ikke helt lik, vakre, skal ha blomkarse som tidligere, skal ha pegoniar og henge p.
Det kommer til å bli så fint. Så skal jeg ha tomater, paprika, reddiker.
Ikke for mye, for når en skal ha ferie , så dør alt.
Har bestilt selv vanningskasse til urtene, da kanskje de overlever.

Glad April

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar