Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 3. april 2016

Vår i hagen

Nå er det vår

Jeg har begynt å så litt, dette er jo høst med Ericaer, men det var blomsterkassene jeg skulle vis.
De skal plantes med blomkarse, og det gleder jeg meg til, for da er det faktisk sommer for meg.

Blomkarse er barndomsminner, min mormor plantet det på fjellet på hytta, og den lukten og de fargene, det likte jeg.
Har hatt det helt fra jeg fikk min egen leilighet, for det jeg er så fasinert av blomkarser er at du ikke kan temme de, de vokser og gror akkurat som de selv vil, tøfft.

Jeg liker ting som ikke kan temmes.

Glad vår !

Jeg har nå fått små tomatplanter og de står nå i vindusposten for å gro seg sterke, før jeg setter de ut i solveggen, det må jo komme varme først.
Men det er ett morsomt prosjekt å følge.

I grønnsakshagen min i år ønsker jeg tomater, paprika, reddiker. Det enkle er det beste.

Men aller aller først så må det komme mer varme, det må ryddes opp etter høsten og det må klippes og rakes, SÅ er vi klar til vårprosjektene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar