Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 10. november 2013

Sjakk -- mester

Jeg følger med sjakk i Chennai, og det er spennende at vi har en norsk kar som er så flink.

Det jeg skal fortelle deg nå er at jeg har faktisk en historie innen sjakk.

Når jeg var 6 år, så var pappaen til min beste venninne Hanne sjakklærer.
Han underviste på skolen på ettermiddagen, og vi jentene fikk lov å sitte helt bak, og følge med.
Men vi var for små til å spille.
Vel, vi lærte jo hvordan alle brikkene skulle flyttes, og når vi ble 7 år så fikk vi lov å være med.
Da kunne jo vi basic , og dermed så var vi flinke småjenter.
Søsteren min var med i Norgesmesterskap i Sjakk, og jeg husker ikke hvordan hun gjorde det.

Men jeg husker at vi flyttet fra Kambo, og så flyttet vi til Jeløya, der hadde de en sjakkklubb, og jeg meldte meg inn der.
Så var jeg visstnok så god at jeg fikk være med på laget.
Og vi kom til Norgesmesterskapet i Sjakk. Vi skulle spille i Oslo, og vi lå på ett herberge.
Det var ikke så vanlig at jenter spilte sjakk.
Og jeg delte rom med 2 andre jenter.
Så husker jeg at Aftenposten, kom og ville snakke med oss, fordi de lurte på hvorfor jenter spilte sjakk.
Vel mitt lag Jeløy Skole gjorde det bra, vi kom på 3 plass.
Jeg husker læreren min sa, om dere alle vinner nå så skal dere få soft is. Vi spilte bra, og det ble soft is :-) Morsomme minner.
Kom på dette når jeg sitter og ser på Carlsen og sjakk i utlandet !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar