Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

lørdag 1. oktober 2011

Skapertrang

Ja idag våknet jeg med en slik skapertrang. Tidlig lørrdan morgen, og jeg kjente at jeg måtte i ateliet idag.
Jeg var så ivrig, nesten løp dit. Det er mye som må gjøres før en kan begynne.
  1. Varme opp rommet
  2. sette stemning
  3. tenne lys
  4. rydde klart
  5. ta inn maling
  6. ha med te og vann
  7. god musikk
  8. KLAR

Nå har jeg jobbet i noen timer allerede, og nå må malingen tørke litt, før jeg kan gå ut og jobbe videre. Jeg maler med acryl, og det tørker ganske fort. Det jeg gjorde idag var å jobbe med 3 lerreter, hadde så mye som måtte ut !!!!
Det ser veldig flott ut, og gjett hvilke farger?!
Jo brune av alle ting, jeg våknet med Toscana i hodet og dermed så ser jeg deilige landskap.
Brunt Umber, Raw Sienna , slike flotte farger som en blir utrolig rolig av.
Jeg har en 1/2 times tørk, og så er det ut igjen, nå roper avisen og te på meg.
Herlige kreative dag. YES.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar