Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 26. november 2017

Kunstner my ass

Det er jo så glamorøst å være kunstner.

En går med flagrende tøy og jobber i et ateliet.
Alt annet gjør seg selv......NOT.

Det har sine sider, men det er en jobb før etter - helt klart.

Jeg har nå som jeg har ateliet begynt å lage mine egne lerret.
Da må det snekres, strammes lerret og nå har jeg også bestilt rammer, de må også snekres ferdig.

Så det å "bare male" er ikke bare, det er en jobb.

Men det er deilig å se at jeg får det til, at jeg skaper noe helt fra bunnen av rett og slett.
Kult kult, energien kommer tilbake.

I går var en slik dag, jeg var alene i ateliet, og satt på min souljazz musikk (kanskje litt for høyt).
Satt på tevann, kokte meg a big pot of tea og begynte jobben.

Først oversikt, så snekring og så er det lerrets tid. Det må settes på og strammes så det blir stramt og fint.

Og jeg besto!






Ferdig satt på !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar