Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 14. februar 2016

Lesehest

Jeg har perioder hvor jeg leser mye, elsker å lese.
Det må være bøker som gir meg noe, bøker jeg kan gruble på i ettertid.
Da er det en god bok for meg.
Jeg hadde en liten oppsummering og har funnet ut at jeg har lest ca 60 bøker i 2015 og til nå.
Deilig å fylle hodet med en bok.
Nå har det seg slik at jeg har venninner som også leser mye, og da er det slik at vi bytter bøker.
Så om du leverer en bok videre kan det hende det tar ett år før den dukker opp igjen til deg, men det gjør jo ingenting, fint at andre får glede av bøkene tenker jeg.

Skulle vært i en boksirkel, men det har jeg ikke fått somla meg til.
Det blir vel neste prosjekt tenker jeg.

Nå har det seg slik at jeg kjører bil nesten 2 timer hver dag, og nå har jeg lastet ned storytel, så skal jeg se om jeg får hørt på lydbok mens jeg kjører, spennende.
Jeg har kjøpt cd og hørt lydbok før når jeg har vært på reise, og det har fungert fint, det som er viktig for meg er at lesestemmen er tiltalende for meg.
Og min erfaring, ikke all right når forfatteren leser boken selv, det blir feil, min opplevelse i hvert fall.

Men jeg er nok litt slik, hvilket humør er jeg i nå, og hvilken bok har jeg lyst å lese.
Jeg leser en del krim, men har også snoket i dikt, noveller og utviklingsbøker, skjønnlitteratur, romaner, you name it.

Men en bok skal gi meg noe, da har forfatteren lykkes.

Min siste beste bok er Lars Mytting, Svøm med Dem som drukner, det var en terningkast 6 altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar