Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

søndag 14. februar 2016

Leder

Det er ikke lett å være mellomleder.

Det er vel den mest utakknemlige jobben en kan ha.
Du er i skvisen i midten, og jeg har sagt i ett foredrag engang det er "dritten i midten".

Nå har det seg slik at jeg trives med jobben min.
Jeg trives med å få lov å implementere ting ledelsen ønskes skal innføres.
Jeg liker å lede, og etter år med erfaring nå, så er jeg blitt mer hardhudet.

Alle skal ikke like deg, og det gjør de ikke heller.
Men en skal få lov å feile, skal få lov å reise seg og gå videre.

Ingen er perfekt, selv ikke en mellomleder.
Det er hvor mye lærdom en tar av dagens oppgaver en står i.
Som det sies, det er ikke hvordan du har det men hvordan du tar det.


Jeg har en slik visjon, at det å VILLE gå i takt, VIL en retning, og retningen er tydelig.
Da er vi kommet godt på vei.
Men om takt, retning er utydelig, da blir det vanskelig.
Når bedriften går i ring, og har gjort en lang tid, da er det tungt.
Som mellomleder skal du være lojal og du skal allikevel dra lasset, selv om en går i ring.
Lojalitet er viktig.

Mine grublerier når jeg står i ting er , "Hva skal jeg lære av dette ".

Jeg ønsker å være tydelig leder, jeg ønsker å være fair, men det er lov å ha forventinger også.
Det er ikke kos og kos på en jobb.
Det skal være en plan, og du som jobbere må sette den planen, visst ikke får du tredd nedover noe du i hvert fall ikke kommer til å trives med.
Det beste er å planlegge 1-3-6-9-12 både måneder og år.
Noen bedrifter synes det er så himla skummelt. Det er det jo ikke, vi må jo vite hva vi skal jobbe med f.eks til sommeren nå, det skal jo ikke komme som en bombe.

Kjære medarbeider sett deg i forsete, bruk din energi rett. Planlegg og kom til jobb med en glede og entusiasme, ikke kom og spy ut frosker og padder , det trenger vi ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar