Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

torsdag 23. mai 2013

Maraton løp ...... Eksamen i 3 dager

Hei og hink.... Nå har jeg sittet konstant med eksamen i 3 dager, er så utrolig sliten.
Kroppen skriker, er nummen i rumpa, og ryggen protesterer vilt, mot alle disse musklene som nå er blitt dovne.

MEN fikk oppgaven på tirsdag.
Det er alltid spennende når en får slikt, jeg leste en og en og en gang.
Så kan jeg pensum såpass at jeg kunne sette i margen hvilke kapitler de hørte til, altså spørsmålene.
Det er en god følelse.

Jeg holdt på med disposisjonen i 7 timer. Den er viktig for å finne tråden i hva en skal skrive om.
Så kom Ann-Kristine innom, og vi drodlet, alltid flott å høre en annen synspunkter.
Og jeg var på rett vei, jeg holdt meg innenfor oppgaven.

Og dermed var det bare å begynne.
Arbeidsmiljøloven ble flittig brukt, og deet er jo så utrolig gøy...
Herre min hva jeg kan.
Tema var Avskjed, oppsigelse og drøft, argumenter.
Der er jeg dårlig på det siste, jeg er for kortfattet, og da når jeg skal linke det til fagtekst, da blir jeg helt forknytt rett og slett.
Jeg er litt kort og konsist, men det nytter ikke når du skal skrive 12 sider på 2 oppgaver.

Del 2 var lederstiler, menneskesyn, diskuter og drøft (igjen ....)
Det finnes like mange lederstiler som, ja herre min vi vet jo alle hva en god og dårlig leder er for noe.
Vi vet til og med om usynlig og konfliktsky, og ikke til stede leder også!!!!
MEN det var denne FAGTEKSTEN.... så var det å pløye bøkene, som sagt jeg har lest de, og jeg har lest de godt.
Den ene har jeg til og med lest 2 ganger for jeg synes den var så interessant.
Se Gorillaen - Etikk i arbeid av Øyvind Kvalnes, jeg rett og slett digger den, sett fra en leders perspektiv.
Den skulle vært obligatorisk for alle som praktiserte å være leder.



Dag en var jeg ved godt mot, og opplevde jeg hadde god oversikt.
Dag to så var jeg i begynnelsen av å bli sliten, sittet for lenge og for mye.
Og igår kl. 0034 så var jeg ødelagt i kroppen.
Senga var til og med vond å ligge i......

Vel, idag er jeg ved godt mot igjen ( jadda går opp og ned ).
Jeg har lest og lest og rettet og rettet. Og jeg opplever at nå for det briste og bære.
Jeg har digget å lese dette faget, jeg har lært massevis.
Det har gitt meg så mye, og jeg har våknet som leder.

Nå er det til postkontoret og sende eksamen, så er det å vente på sensor.

For en opplevelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar