Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

lørdag 8. oktober 2016

Ta vare på seg selv

Denne uken har det vært høstferie, og da har jeg vært megaflink.

Nå har jeg prioritert helsestudio og kroppen. Jeg må komme i bedre form.
Denne uken har jeg vært 3 dager på helsestudio, og uken er ikke over.
Så har jeg kledd på meg etter jobb og gått lange turer, og det har vært godt for meg og hodet.
Fått ut litt.

Det å hente overskudd er viktig.
Og jeg tror at når en blir eldre så må man være bevisst, både på inntak og det å være i bevegelse.
Jeg tror at vi i 50 + kan fort både bli store og tunge, og stillesittende, og dermed så legger det seg på.

Derfor har jeg nå hvite måneder, jeg gidder ikke kaste bort kalorier på alkohol.
Jeg liker god mat og prioriterer det i stedet.
Jeg lager mat, som er sunn og god, og jeg kjenner at overskuddet kommer, når en gjør en slik innsats.

Det som er balansen, er dette og ikke overdrive, men la dette bli en god livsstil.

Klart vi er vant til at når helgen så skal det både koses og nytes.
Det skal godteskåler og annen digg.
Men det kan byttes ut med frukt og annet godt.

En dør ikke av å tenke smart!

Så jeg mener at det å ta vare på seg selv, ser så viktig i den alderen jeg er kommet i.

Jeg skal prøve meg på "Janne gjør ting hun ikke kan igjen" - skal fortelle deg mer siden.

Glad Helse

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar