Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk

Kunstneren Matiss - øver på penselstrøk
Ja, da tar jeg ett bilde på 140x2 m, kult !

mandag 31. desember 2012

Balanse og Harmoni

Når jeg våknet på søndag, så var jeg klar til å hive ut julen.

Jeg trengte Balanse og Harmoni i hjemmet mitt.
Alt det røde i hver en krok, og nisser og juletre, det var bare nok.

Så jeg gikk på med liv og lyst.
Ordet harmoni har følgende betydning:
Harmoni er en av kunstens grunnprinsipper, hvor gjentakelser av et motiv i et kunstverk kan skape en følelse av enhet og balanse.

det som er så spennende når en tar bort en "kvikk" farge, som rød, og rød gir en energi.

Så nå må jeg velge neste farge med omhu.
Jeg har valgt turkis og orange i stua, det er rett energifarge.
Turkis sier noe om ungdomlighet, renhet.
Orange sier kreativitet og det vil jeg ha, som begynnelse på ett nytt flott år.

Nå er jeg klar til å møte 2013 .


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar